Thursday, December 31, 2009

Berita tergempar tahun baru!!! Penjenayah antarabangsa berkuasa di dalam ATM.

















“Satu Malaysia tahu asset keselamatan utama Negara dijual melalui lorong gelap oleh orang dalam ATM” kata kawan saya. “Sungguh kejam talibarut pengkhianat negara tuukan..?” sambungnya lagi. “Depa nie musuh dalam selimut, mengalahkan komunis nie…, Almaunah tak khianat macam nieee. “Kalau hang skot apa hang nak buat?” Alamak terkedu aku soalan macamtu aku nak kena jawab..bukan apa? Takut Risik terdengar pulak…almaklumlah setahu aku perisikan ada dimana-mana saja..(tapi perisikan tak tahu keee enjin jet nak di curi) nanti tak pasal2 aku plak kena cekup. “Em…emm..kalau dapat kat aku?” Aku cuba menduga kepala hotak kawan aku tuuu. “Kalau dapat kat aku skottttttt…mampuih aku kerjakan… ye laaa..kita macam nak mampus kerja dengan amanah untuk jaga keselamatan Negara… depa senang-senang jeeee nak buat untung sampai tak pikir keselamatan Negara…

“Skot,.. masa kita training dulu… kalau ada skot kita yang lain buat khianat, kita buat ‘parti blanket’ kan…” Aku cuba umpan….Parti Blanket yang paling ditakuti oleh bebudak askar… sesiapa je yang buat salah, ramai-ramai akan pukul sampai lembik selepas diselimut di dalam gelap (waktu malam, selalunya malam minggu)….kemudian ada laaa cop tapak kasut PAKALOLO dan sebagainya... di badan budak tuu..sian oooo… tapi itu laaa hokum karma bagi sesiapa yang saboo dan seumpamanya…

Aku survey depan belakang takut ada orang terdengar perbincangan kami… yeee laaaa..isu yang sensitive macam nieee jagan dibuat main2…

“Depa tu semua pengkhianat, penjenayah, tak layak duduk di Malaysia tau” tambah kawan aku. Ya tak yaaa jugaaa…? Patutnya diorang tuuu kena buang negeri jeee macam…Pak Man Telo (tapi Pak Man Telo bukan pengkhianat) “Patut ke kalau diorang dibuang negeri jeee, buang leee kat pulau mana-mana.. pulau Perak ke, pulau Spartly ke…” aku cuba bagi idea…

“Hoi!!! Mana boleh? Gila apa? Pengkhianat macam tu patut tembak jeee… takpun kita pakat buat “Party Blanket” satu Malaysia, baru depa tau… dapat sekeh sorang sekali jadi leeer.. boleh mampus ooo…

“Yee laaa skot, kawan kita absent 2 hari jeee. Kena tahanan sampai 30hari… kena dok dalam tahanan je tak pe skot? Nie kena tanggung log tetengahari dengan tak pakai baju skot, malam kena reging lagi….siksa oooo nak abiskan 30 hari…” “Member aku kat unit dulu mintak sambung belajar tak dapat-dapat, dia apa lagi absent laaa bila dah dapat tawaran dari IPTA ... abis jee exem dia lapor balik kat kem…heemmp biasa laa skot..naik court martial. Jatuh hokuman 9 bulan tahanan… bukannya salah apa punnnn…kawan tu. Cuma pegi study jeeee..tak berhati perut betul Akta 72 tuu kann?

Agak-agak apa yang patut kita buat untuk beruk matyeh yang tak mengenal diuntung tuu yeeee… Depa tu tahap Penjenayah Antarabangsa tau… PENJENAYAH ANTARABANGSA dalam ATM!!!???

Sedutan sembang kedai kopi yang dirahsiakan lokasinya..

Dari Meja Juvitaku:

Hmmm ye laaa, diaorang ada rangkaian antarabangsa. Mereka boleh serang Negara kita bila-bila masa…dengan bantuan pengkhianat bangsa niee… bahaya-bahaya….

No comments:

Post a Comment